بلاگ

هزینه زندگی دانشجویی در آلمان

  • هزینه زندگی دانشجویی در آلمان

    ۱- هزینه اسکان معمولا بین ۲۵۰ تا ۴۰۰ یورو برای یک نفر در ماه بسته به شهر، موقعیت مکانی، و نوع اسکان. بهتره گرم بگیرید که گرمایش رو شامل شه و با اینترنت و برق هم باشه. خیلی وقتا اجاره گرم فقط شامل گرمایش و آب میشه و شما باید برای اینترنت و برق جدا اقدام کنید که هزینش میاد روش. در کل هر چی خونه رو ارزونتر گیر بیارید، خرج کلیتون خیلی کمتر میشه. بعضی شهرها مثل مونیخ، اشتوتگارت یا فرایبورگ گرونن ولی تو شهرهای معمولی تر میشه در حد ٣٠٠ یه اتاق گیر آورد.

    ۲- هزینه zdf ماهی ۱۷٫۵ یورو که معمولا باید بدید. اگه با افراد دیگه تو یک خونه زندگی می کنید می تونین این پول رو باهاشون شریک شین. مثلا ۳ نفر باشین تقریبا باید ماهی ۶ یورو بدین.

    ۳- هزینه خورد و خوراک بین
    ١۵٠ تا ٣٠٠ در ماه. بستگی داره چقدر بخورید و چی بخورید. معمولا اگه خودتون آشپزی کنین خیلی به صرفه‌تره و چیزی در حد ١۵٠ یورو خرجتون میشه. ولی اگه هر روز منزا برین یا بیرون غذا بخورین، خرجتون تا ٣٠٠ یا حتی بیشتر بالا می ره

    ۴- هزینه بیمه برای دانشجویان زیر ۳۰ سال در ماه بالای ١٠٠ یورو که بیمه دولتیه و اجباری، می تونه AOK یا TK باشه. دانشجو بالای ۳۰ سال و یا دانشجوی زبان می تونه بیمه خصوصی بگیره مثل Mawista یا care concept که بین ۳۳ تا ٧۵ یورو در ماه هزینشون میشه. ولی اگه بخواد دولتی بگیره حدودا ۱۹۰ باید بده. بیمه دولتی پوشش خیلی بیشتری داره و اکثر جاها هیچ پولی نمی پردازین. ولی با بیمه خصوصی، معمولا پول رو اول می دین بعد می رین از بیمه می گیرین. برای پوشش باید کاتالوگ هر بیمه رو بخونین. اگه کارتون به بیمارستان بکشه، هر دو بیمه پوشش خوبی دارن.

    ۵- ثبت نام دانشگاه هر ۶ ماه بین ۱۵۰ تا ۵۰۰ یورو معمولا. بسته به دانشگاه متغیره. توجه کنین که این مقدار باید تقسیم بر ۶ بشه تا هزینه ماهیانش مشخص شه. ولی پول رو یکجا پرداخت می کنین.

    ۶- پوشاک بسته به هر فرد متغیره.

    ۷- اگه خونتون اینترنت و برق و گاز نداشته باشه باید بگیرید. اینترنت به طور میانگین ٣٠ یورو برای هر خونه. برقم هرچقدر مصرف کردین. برای دو نفر بین ۵۰ تا ٧۵ یورو میشه. برای گاز هم ماهی حدود ٧۵ یورو برای دو نفر میشه. حواستون باشه که اگه آب گرم با برق تولید بشه، هزینه خیلی بیشتر میشه. اینو بپرسین حتما. توجه کنین که اگه خونه ای که اجاره می کنین این موارد جزء اجارش باشه، کلا این بند حذف میشه.

    ۸- اگه کلاس زبان می رید هزینش جداست. کلاس زبان هم قیمتهای مختلف داره. بسته به شهر حدودا از ۲۵۰ تا ۱۰۰۰ یورو. البته یکم ارزونتر هم ممکنه باشه جایی.

    ۹- هر سه ماه یکبارم یه هزینه غیرمترقبه در حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ یورو لحاظ کنید. مثلا یه قرارداد می بندین اشتباهی یا یه چی گم می کنید یا می خواین سفر برین یا رستورانی، سینمایی، سیگاری….

    در کل اگه زیاد ولخرجی نکنین می تونین با ۶٠٠ تا ٧۵٠ یورو در ماه سر و ته همه چیز رو هم بیارین. بخواین ولخرجی کنین هم که می تونین چند میلیون یورو خرج کنین.

    اگه دو نفر باشین، هزینه ها کمتر میشه، ولی نصف نمیشه. برای دو نفر معمولا ۱۰۰۰ تا ١٢٠٠ یورو هزینه معقولیه.

    اگه مطلب براتون مفید بود لطفا به ما امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    اشتراک گذاری:

    مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

    دیدگاهتان را بنویسید