بلاگ

وقت مصاحبه دانشجویی سفارت آلمان

  • وقت مصاحبه دانشجویی

    برای گرفتن وقت مصاحبه دانشجویی به سادگی و بدون هیچ هزینه ای از قسمت سیستم تعیین وقت آنلاین در سایت سفارت آلمان در تهران اقدام کنید. لینک وقت مصاحبه دانشجویی:

    https://service2.diplo.de/rktermin/extern/choose_category.do?locationCode=tehe&realmId=22&categoryId=1269

    گزینه مورد نظر برای ویزای دانشجویی به زبان های انگلیسی و آلمانی بدین گونه نمایش داده شده است:

    Registration to apply for a student or scientists visa (for stays exceeding 90 days)

    یا

    Registrierung für die Beantragung eines Visums zum Studien- oder Forschungsaufenthalt in Deutschland (langfristige Aufenthalte)

    در ادامه بسته به زبانی که انتخاب کرده اید بر روی گزینه New Appointment یا Neuer Termin کلیک کنید تا وارد صفحه اصلی شوید. مواردی که باید در این فرم پر کنید عبارتند از:

    Nachname / Last Name:

    اینجا اسم خانوادگیتون رو با حروف لاتین دقیقا مطابق گذرنامه وارد کنید. توجه کنید حروف بزرگ یا کوچیک مهم نیست ولی اسمی که وارد می کنید باید با گذرنامه تطابق کامل داشته باشه.

    —————————

    Vorname / First Name:

    اینجا اسم کوچکتون رو دقیقا مطابق گذرنامه وارد کنید.

    —————————

    E-Mail:

    ایمیل بدون WWW مثلا sarah.johnson@hotmail.com

    —————————

    E-Mail wiederholen / Repeat email:

    تکرار ایمیل

    —————————

    * Passnummer / Passport number:

    شماره گذرنامه با حرف اول بزرگ لاتین

    —————————

    * Telefonnummer / Phone number:

    شماره تلفن یا موبایل که با صفر شروع شده مثلا 091234567890

    —————————

    ◀️ بعد از اینکه اطلاعات بالا رو وارد کردید، نوبت می رسه به نوع وقتی که می خواین بگیرین. در این حالت گزینه هایی که درباره شما صدق می کنن رو با ja/yes و بقیه رو با nein/no مشخص کنید. گزینه های موجود به ترتیب زیر هستند:

    Stipendiat / Scholarschip:

    اگر نوعی فاند یا سکالرشیپ دارید ja/yes را بزنید در غیراینصورت nein/no را انتخاب کنید.

    —————————

    Forschungsaufenthalt nach § 20 AufenthG / Research stay acc. to sec. 20 AufenthG:

    اگر برای فرصت مطالعاتی اقدام می کنید ja/yes را بزنید در غیراینصورت nein/no را انتخاب کنید.

    —————————

    PhD/doctoral studies/research assistant (also with work contract)

    یا

    Promotionsstudium/Doktorand/wissenschaftlicher Mitarbeiter (auch mit Arbeitsvertrag):

    اگر برای دکترا یا محقق (احتمالا شامل پستداک هم میشه)، چه با قرارداد و چه بدون قرارداد، اقدام می کنید ja/yes را بزنید در غیراینصورت nein/no را انتخاب کنید.

    —————————

    Masterstudium MIT Sprachnachweis / Master studies ALREADY FULFILLING all language requirements:

    اگر برای ارشد با پذیرش مستقیم اقدام می کنید و مدارک زبان مورد نیاز دانشگاه را به طور کامل به همراه دارید ja/yes را بزنید در غیراینصورت nein/no را انتخاب کنید.

    —————————

    Masterstudium OHNE Sprachnachweis / Master studies NOT YET fulfilling all language requirements:

    اگر برای ارشد با پذیرش غیرمستقیم اقدام می کنید و مدارک زبان مورد نیاز دانشگاه را به طور کامل به همراه ندارید و نیاز است در کورسهای یادگیری زبان آلمانی شرکت کنید ja/yes را بزنید در غیراینصورت nein/no را انتخاب کنید.

    —————————

    Bachelorstudium / Bachelor studies:

    اگر برای کارشناسی با پذیرش مستقیم اقدام می کنید و مدارک زبان مورد نیاز دانشگاه را به طور کامل به همراه دارید ja/yes را بزنید در غیراینصورت nein/no را انتخاب کنید.

    —————————

    Studienkolleg:

    اگر برای کالج با پذیرش مستقیم اقدام می کنید و مدارک زبان مورد نیاز دانشگاه را به طور کامل به همراه دارید ja/yes را بزنید در غیراینصورت nein/no را انتخاب کنید.

    —————————

    Schulbesuch / High school:

    اگر برای مدرسه اقدام می کنید ja/yes را بزنید در غیراینصورت nein/no را انتخاب کنید.

    —————————

    Sonstige / Other:

    اگر برای سایر موارد مثل پیوست به دانشجو اقدام می کنید ja/yes را بزنید در غیراینصورت nein/no را انتخاب کنید.

    —————————

    سپس با تیک زدن خانه موجود و وارد کردن کپچا، اطلاعات خود را ذخیره کنید.

    —————————

    پس از ثبت نام موفق، شما ۲ ایمیل دریافت خواهید کرد:

    ۱- ظرف ۳۰ دقیقه: ایمیل تأییدیه حاوی شماره پیگیری و

    ۲- حدود ۴ هفته پیش از وقت مصاحبه: ایمیل مربوط به زمان وقت مصاحبه حاوی تاریخ و ساعت قراری که برای شما در نظر گرفته شده و همچنین لینک تأیید و لغو قرار. زمان انتظار برای هر گروه رو می تونید از طریق لینک زیر ببینید:

    https://teheran.diplo.de/ir-fa/service/visa-einreise/-/2073940

    لطفاً پس از وارد کردن موفق تمام اطلاعات، از دریافت ایمیل تأییدیه که حاوی شماره پیگیری شماست، مطمئن شوید. این ایمیل تأییدیه حاوی یک لینک لغو قرار نیز می‌باشد. دریافت این ایمیل ممکن است تا ۳۰ دقیقه طول بکشد.

    لطفاً هنگام وارد کردن اطلاعات به موارد ذیل توجه داشته باشید:

    ❗️جدید: لطفاً اعضای خانواده خود را که در این سفر و یا بعداً به شما می پیوندند را نیز در این گروه (ویزا برای اقامت دانشجویی و یا تحقیقاتی) ثبت فرمایید. یعنی اگه همسر یا فرزندانتون قصد پیوستن به شما رو دارن، باید عینا همین مراحلی که برای خودتون رفتید رو جدا جدا برای تک تک این افراد تکرار کنید. توجه کنین که نوع وقت رو هم عینا مثل وقت خودتون بگیرید. یعنی مثلا اگه خودتون دکترا هستید، برای اونها هم دکترا رو ja/yes بزنید.

    ❗️جدید: تمام کودکان زیر سن قانونی (زیر ۱۸ سال) نیاز به وقت مصاحبه جداگانه دارند.

    ❗️تمام اطلاعات می بایست با حروف لاتین وارد شوند.

    ❗️تمام اطلاعات می بایست صحیح و بدون غلط وارد شوند، زیرا ورود به بخش روادید سفارت تنها در صورت تطابق کامل نام و نام خانوادگی و مشخصات گذرنامه امکان پذیر خواهد بود.

    ❗️شماره گذرنامه شما می بایست با اعداد و حروف بزرگ لاتین وارد شود، به عنوان مثال A1234567. شماره گذرنامه در بالا و سمت راست صفحه مشخصات گذرنامه شما درج شده است.

    ❗️توجه داشته باشید که آدرس ایمیل خود را بدون غلط وارد نمائید (مثال: name@domain.com، قبل از آدرس ایمیل نباید www درج شود!)، زیرا در غیر این صورت، ایمیل تأییدیه ثبت نام و در ادامه ایمیل وقت مصاحبه خود را دریافت نخواهید کرد! در صورت نیاز بررسی نمائید که تأییدیه ثبت نام وارد پوشه Spam و یا Junk ایمیل شما نشده باشد.

    ❗️ شماره تلفن را با ۰ شروع کنید نه +

    تذکرات فنی درخصوص رزرو نوبت در صفحه‌ی نوبت‌دهی بخش حقوقی-کنسولی

    1) لینک:

    فقط از لینک ارائه‌ شده در صفحه‌ی نمایندگی خارجی استفاده کنید تا از بروز مشکلاتی که هنگام دسترسی به سایت ممکن است اتفاق بیوفتند، جلوگیری کنید. بخصوص

    – بوکمارک‌های مربوط به بازدیدهای قبلی را بکار نگیرید.

    – از امکان پر کردن خودکار آدرس اینترنتی / حافظه‌ی مرورگر خود استفاده نکنید، به این معنی که با تایپ کردن حروف اول سایت مربوطه، لینکی که قبلاً استفاده شده نمایش داده می‌شود.

    – از کلیک کردن روی لینک‌هایی که به وزارت خارجه فدرال تعلق ندارند، خودداری کنید.

    – صفحه‌ی نوبت‌دهی بخش حقوقی-کنسولی را فقط در پنجره یا تب مرورگر باز کنید

    – از کلید “برگشت” مرورگر استفاده نکنید.

    2) مرورگر

    صفحه‌ی نوبت‌دهی بخش حقوقی-کنسولی اساساً با همه‌ی مرورگرها همخوانی دارد ولی با فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر بهتر از همه کار می‌کند. اگر احساس کردید که مشکلی با مرورگر مورد استفاده‌تان دارید، فایرفاکس یا انترنت اکسپلورر را هم امتحان کنید و یا حتی از کامپیوتر دوستان، آشنایان، هتل یا کافی‌نت استفاده کنید. البته عوامل دیگری هم می توانند باعث ایجاد مزاحمت در محیط کار مجازی شما شوند؛ رجوع به موارد 3 و 4.

    3) سایر عوامل

    ویروس‌یاب‌ها، فایروال‌ها، سایر نرم‌افزارهای امنیتی، تنظیمات و مقررات شرکتی، اتصال اینترنت: همه این موارد روی سرعت و نحوه‌ی بالا آمدن صفحه‌ی نوبت‌دهی بخش حقوقی-کنسولی می‌توانند اثر بگذارند. درصورت بروز مشکل، از اتصال اینترنتی دیگری استفاده کنید.

    4) گوشی هوشمند / دستگاه های همراه / نمایشگرهای کوچک

    مرورگرهای تعبیه‌شده روی دستگاه‌های همراه اساساً می‌توانند این صفحات را نمایش دهند. بسته به وضوح (رزولوشن) دستگاه شاید مجبور باشید صفحه را بچرخانید و افقی مطالعه نمایید و یا در صورت کوچک بودن مطالب از زوم استفاده کنید. رزور نوبت‌ در این حالت به کندی و با کمی زحمت صورت خواهد گرفت، اما غیرممکن نخواهد بود.

    سؤالات متداول تعیین وقت

    ۱- من برای گرفتن وقت سفارت ثبت نام نموده ام، اما ایمیلی دریافت نکردم. ثبت نام مجدد امکان پذیر نمی باشد. چکار می توانم بکنم؟

    در چنین مواردی با ایمیل اشتباه ثبت نام کرده اید. لطفاً از طریق ایمیل با ارسال تصویر گذرنامه خود به visainfo@tehe.diplo.de ، لغو تقاضای وقت خود را درخواست نمایید (به آلمانی و یا انگلیسی). سفارت طی ۵ روز کاری درخواست وقت شما را لغو خواهد کرد و پس از آن می توانید مجدداً ثبت نام نمائید.

    در چنین مواردی، پاسخی به ایمیل شما داده نخواهد شد.

    ۲- پس از دریافت وقت نهایی سفارت، به اشتباه لینک لغو قرار (Storno) را زدم. آیا می توانم این امر را برگردانم تا قرار سفارتم لغو نگردد؟

    لطفاً تأییدیه لغو قرار سفارت را طی ۵ روز کاری به همراه تصویر گذرنامه به visainfo@tehe.diplo.de ارسال نمائید. سفارت لغو قرار را برمی گرداند. در صورتی که زمان بیشتری از لغو قرار سفارت گذشته باشد، امکان برگرداندن لغو قرار وجود ندارد. در چنین مواردی می بایست مجدداً ثبت نام نمائید.

    ۳- شماره گذرنامه خود را اشتباه وارد کرده ام یا نام و نام خانوادگی خود را اشتباه/برعکس وارد کرده ام یا کس دیگری به جای من وقت گرفته است ولی الان این فرد در دسترس نمی باشد یا ایمیلی که با آن وقت گرفته ام در دسترس نمی باشد. چه کار کنم؟

    به سفارت ایمیل بزنید و مشکل خود را توضیح دهید (visainfo@tehe.diplo.de). در ایمیل خود تصویر گذرنامه خود و در صورت وجود شماره پیگیری ایمیل اول را وارد نمایید.

    ۴- من در قسمت ویزای دانشجویی ثبت‌نام و نوبت هم دریافت کرده‌ام. باید دوباره ثبت‌نام کنم؟

    خیر، لطفاً طبق همان نوبتی که به شما داده شده عمل کنید. فقط توجه داشته باشید که همه‌ی مدارک خواسته شده را بدون نقص تحویل دهید.

    ۵- من ماه‌هاست که در قسمت ویزای دانشجویی ثبت‌نام کرده‌ام. باید منتظر اعلام نوبت باشم یا دوباره ثبت‌نام کنم؟

    اگر همه‌ی مدارک خواسته‌شده طبق برگه‌ی راهنما را هماکنون در اختیار دارید (لطفاً موارد برگ راهنمایِ به روزشده در وب‌سایت را مطالعه نمایید! ) بهتر است دوباره ثبت‌نام کنید. درهر صورت شانس شما برای گرفتن نوبتِ زودتر، افزایش می‌یابد.

    اگه مطلب براتون مفید بود لطفا به ما امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    اشتراک گذاری:

    مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

    دیدگاهتان را بنویسید